یزدفردا"دوره آموزش ملي نقش احياي بافتهاي فرهنگي و تاريخي در رونق اقتصادي شهرها با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استاندار ،معاون پژوهشكده مديريت شهري و روستايي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشورو كارشناسان امور شهري شهرداري هاي سراسر كشور در استان يزد آغاز به كار كرد.

" رجب صلاحي" در مراسم آغاز به كار دوره آموزش ملي نقش احياي بافتهاي فرهنگي و تاريخي در رونق اقتصادي شهرها كه روز چهارشنبه در محل سالن همايش هاي شركت آب منطقه اي يزد برگزار شد، با اشاره به اهميت افزايش آگاهي علمي و تخصصي مسئولان و كارشناسان شهرداري ها ، فرآيند سازي سيستم آموزش در شهرداري ها و دهياري هاي كشور را خواستار شد.

معاون پژوهشكده مديريت شهري و روستايي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور افزود: تشكيل كميته راهبري آموزش و توانمند سازي شهرداري هاي كشور به منظور افزايش و ارتقاي علمي و تخصصي كارمندان شهرداري ها و دهياري ها توسط معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري به تصويب رسيده است.

وي ضمن تاكيد بر اهميت برگزاري دوره ملي نقش احياي بافتهاي فرهنگي و تاريخي در رونق اقتصادي شهرها، استان يزد را محل مناسبي براي برگزاري اين دوره آموزشي دانست و افزود: با توجه به اينكه يزد يكي از اصلي ترين و قديمي ترين شهرهاي تاريخي دنياست نقش بسزايي در آموزش بصري  و كاربردي اين دوره آموزشي دارد.

معاون عمراني استاندار يزد نيز در اين مراسم به بيان ويژگي هاي استان يزد در زمينه هاي تاريخي، اقتصادي و به ويژه موقعيت استراتژيك جغرافيايي آن در كشور، پرداخت.

" حيدر نوروزي" با اشاره به اين مطلب كه يزد چهارراه مواصلاتي ريلي و ترانزيت جاده اي كشور محسوب مي شود،گفت: استقرار بندر خشك در اين استان تاثير چشمگيري در رونق اقتصادي كشور خواهد گذاشت.

وي با اشاره به ميزباني استان يزد از اين دوره آموزشي خاطرنشان ساخت: در كنار برگزاري كارگاه هاي تخصصي اين دوره ، رؤيت تلاش و كوشش گذشتگان در شهر قنوت و قنات و قناعت كه با عدم بهره مندي از تكنولوژي هاي نوين موفق به انجام اموري چون حفاري هاي عميق و ساخت مناره هاي بلند و مرتفع  شده اند، تجربه اي با ارزش و ماندگار را براي شركت كنندگان به همراه خواهد داشت.

نوروزي به  اقدامات مسئولان استان يزد به منظور توجه بيشتر به بافت هاي تاريخي و فرهنگي در استان يزد اشاره و تصريح كرد: تخفيف مجوز نظام مهندسي و اعطاي رايگان پروانه ساخت مسكن در بافت هاي تاريخي فرصت مناسبي را براي سرمايه گذاري و رونق بخشيدن به اين مناطق فراهم ساخته است.

وي توجه بيشتر مردم و مسئولان بر حفظ سيماي بافت هاي تاريخي و احياي بافت هاي فرسوده -كه ميراث گرانبهاي گذشتگان براي نسل هاي امروز است- را خواستار شد.

مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري نيز در اين مراسم ضمن عرض خيرمقدم به مهمانان و كارشناسان دفاتر امور شهري و شوراهاي استانداري هاي سراسر كشور تصريح كرد: به دليل وجود ميراث ارزشمندي چون بافت فرهنگي و تاريخي وسيع، زنده و با ارزش استان يزد، اين همايش در يزد برگزار شده است.

" محمود شاكري شمسي" در ادامه به  تشريح برنامه هاي  اين همايش 2 روزه پرداخت و خاطرنشان ساخت: حضور اساتيد مجرب معماري و شهرسازي در كارگاه هاي آموزشي و بازديد از بافت هاي تاريخي و فرهنگي شهرستان هاي يزد، اردكان و ميبد از  برنامه هاي كاربردي اين همايش است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا